keskiviikko 12. marraskuuta 2014

19.luku

19.luku

Aisha kaatoi jauheen vesituoppiin sekoittaen sen huolellisesti. Hän oli voinut monena päivänä pahoin ja hän oli käynyt varmuuden vuoksi pyytämässä Tadalethiltä testijauheen. Tylanille tyttö ei ollut puhunut mitään, sillä he eivät olleet puhuneet lapsien hankkimisesta mitään. Aisha ei tiennyt, miten mies suhtautuisi asiaan, jos hän nyt pystyisi juomaan juomansa.
Tylan tuli juuri sillä hetkellä makuukammariin ja tyttö halusi jänistää. Häntä pelotti tulos, häntä pelotti kertoa miehelle olevansa ehkä raskaana.
”Täällähän sinä olet”, Tylan sanoi aavistamatta Aishan ajatuksista mitään.
”Etsitkö sitten minua?”
”Ajattelin ehdottaa pientä lentomatkaa Gojin kanssa, kun näytät nyt voivan paremmin.”
Aisha nielaisi. Hän oli sekoittanut jauheen, joten se oli juotava tai ainakin yritettävä nyt. Lisäksi Tylanin oli saatava tietää, mitä hän oli tekemässä.
”En voi lähteä vielä, minun on juotava tämä juoma.”
”Mikä juoma se on? Jotain mikä helpottaa oloasi?”
”Ei ihan…”
”Aisha, nyt sinä pelottelet. Mikä juoma?”
Tyttö puri huultaan.
”Raskaustestijuoma”, hän kuiskasi. Tylanin suu loksahti auki. Hän oli kyllä nähnyt tytön voivan pahoin, mutta hän ei ollut edes osannut ajatella raskauden mahdollisuutta. Heidän olisi pitänyt puhua lapsista ja nyt miehestä ehkä oli tulossa isä.
”Sitten sinä juot sen juoman ja sen jälkeen me keskustelemme”, Tylan totesi ja istahti sängylle sen oloisena, ettei kumpikaan lähtisi huoneesta ennen kuin tietäisivät tuloksen.
”Keskustelemmeko siinäkin tapauksessa, jos en pysty juomaan tätä? Koska jos pystyn juomaan, olen raskaana ja jos en, niin silloin en ole.”
”Kyllä. Meidän olisi pitänyt tehdä se jo aikaisemmin.”
Aisha tyytyi vain nyökkäämään. Onneksi he eivät olleet saaneet ainakaan vielä tästä riitaa aikaiseksi. Tyttö keräsi rohkeutensa ja otti ensimmäisen kulauksen. Hän oli kuvitellut testin maistuvan pahalta, mutta se maistuikin erittäin hyvältä. Ilahtuneena tästä hän joi tuopin tyhjäksi ja sitten se tipahti hänen käsistään lattialle. Hän katsoi Tylania suu pienesti auki ja järkytys paistoi hänen silmistään.
”Tylan…”
”Tule istumaan ennen kuin pyörryt siihen paikkaan”, mies sanoi yhtä järkyttyneenä.

Aisha istahti Tylanin viereen ja voihkaisi hiljaa. Miten tässä oli näin päässyt käymään? Miten he olivat saattaneet olla varomattomia? Nyt heidän tosiaan oli pakko keskustella. Heidän oli päätettävä, mitä tekisivät asian suhteen.
”Mitä minä nyt teen? Olen nuori, onko minusta edes äidiksi vielä?”
”Sinä et ole yksin tämän asian kanssa. Ota huomioon, että minullakin on tekemistä tässä”, Tylan muistutti. Hän ei loukkaantunut tytön sanoista, sillä olihan raskaaksi tulo pelottavaa, etenkin kun siihen ei ollut varautunut yhtään. ”Ja uskon sinun olevan hyvä äiti.”
”Uskotko todella? Onko meistä vanhemmiksi?”
Tylan otti Aishan kasvot käsiensä väliin ja painoi hellän suudelman tämän huulille.
”Minä todella uskon niin. En vain ole varma, onko minusta isäksi.”
”Jos minusta on äidiksi, niin kyllä sinusta on isäksi. Sitä paitsi emme voi tietää sitä etukäteen ennen kuin vauva syntyy. Jos me todella haluamme pitää tämän, niin minun pitää olla varovainen. Tämä ei sitten tarkoita sitä, mitä isä yritti äidin kanssa, että sinä pakotat minut makaamaan koko raskauden ajan sängyssä.”
”Kerkesin jo vähän sellaista suunnitella”, mies tunnusti.
”Raskaus ei ole sairaus. Uskallakin yrittää.”
”Hetkinen muuten, minä joudun elämään puutteessa seuraavat kuukaudet. Tämä ei ole reilua!”
Aishaa nauratti. Olipa suuri murhe.
”Raskaana oleminen ei estä rakastelua. Jos pääsemme niin pitkälle, että vatsani kasvaa, niin meidän pitää olla silloin luovia.”
”Hmm, mielenkiintoista. Saatan ehkä päästä kokeilemaan uusia asioita kanssasi.”
”Ymmärsinkö tuolla kommentillasi sen, että haluat meidän pitävän tämän lapsen?”
”Ymmärsit aivan oikein.”
”Sopiiko sinulle, että emme kerro vielä muille? Ashlynille kyllä kerron, mutta en halua uutisen vielä leviävän.”
”En saa edes Gojille kertoa?”
”Noo, ehkä me voimme kertoa sen lohikäärmeillemme.”
Tylan kertoi välittömästi Gojille uutisen.
”En ole yhtään yllättynyt”, tuli vastaus.
”Kuinka niin et ole?”
”Te olette pyörineet sängyssä tuntikausia päivittäin. Olen odottanut tätä uutista paljon aikaisemmin.”
”Ai, no… kerrotko Eldrondille? Aisha näyttää nukahtaneen.”
Aisha todella oli nukahtanut ja Tylan nosti tämän varovasti paremmin sängyllä. Goji lupasi välittää viestin eteenpäin

**

Visnor oli pahalla päällä. Hän ei ollut kuullut Nafarista moneen päivään mitään. Suunnitelma ei saanut epäonnistua. Mies tiesi, että Joan pariutumisaika oli lähellä. Se tarkoitti sitä, että sieppauksen piti tapahtua lähipäivinä. Miten ihmeessä Visnor ja Triles voisivat onnistua, jos he eivät saaneet mitään tietoa Silvestrasta? Visnor ei aikonut sanoa Nafarille sitä, ettei tästä tulisi enää miehen rakastajatarta. Se asia oli heidän kohdallaan ohitse. Siitä oli parempi olla hiljaa, jotta nainen ei sotkisi suunnitelmia.
”Oletko kuullut mitään Nafarista?” Triles kysyi.
”En, mutta hänellä voi olla vaikeuksia päästä lähtemään Silvestrasta, sillä hän joutuu joka kerta keksimään tekosyyn saadakseen kuljetusapua ratsastajilta.”
”Tuo on totta. Tänne on liian pitkä matka lähteä kävellen.”
”Meidän on saatava jotain tietoa, sillä emme saa epäonnistua. Meillä voi tulla yksi ongelma. Lohikäärmeesi, suostuuko se pariutumaan Joan kanssa?” Visnor varmisti.
”Sen on pakko, olen sen ratsastaja. Sen kuuluu totella minua.”
Meluar ei osoittanut eleelläkään kuulevansa keskustelun. Se tiesi todeksi sen, mitä Triles oli juuri sanonut, mutta yhdessä asiassa mies oli väärässä. Meluarin ei ollut pakko tehdä jotain vastoin tahtoaan. Se kyllä joutui tottelemaan ratsastajaansa, mutta mitään vastenmielistä ei ollut pakko tehdä. Pariutuminen Joan kanssa kuului siihen. Se, mitä Triles ja Visnor suunnittelivat, oli laitonta. Vaikka Meluar pariutuisikin Joan kanssa, karkotettuna Trilesistä ei voisi koskaan tulla kuningasta, kuten nyt kuvitteli. Lohikäärme ei vaivautunut muistuttamaan kaksikkoa tästä.

**

Ashlyn vain tuijotti sisartaan tämän kerrottua raskaudestaan. Aisha oli heistä kahdesta ollut aina se vastuullisempi ja nyt tämä oli ollut lukemattomia kertoja sängyssä Tylanin kanssa ajattelematta seurauksia.
”Aisha, mitä sinä oikein ajattelit? Minä luulin sinun olevan vastuullisempi.”
”Minä olenkin, en vain ajatellut. Rakastan Tylania ja hän rakastaa minua”, Aisha vastasi olkiaan kohauttaen. Hän oli onnellinen raskaudestaan toivuttuaan alkujärkytyksestä.
”Onko hän sanonut sen?”
”On, viimeksi tänä aamuna. Hän itse asiassa otti tämän uutisen paljon rennommin kuin minä. Kuvittelin hänen suuttuvan minulle, kun en puhunut mitään testin tekemisestä. Hän tuli makuukammariin juuri, kun olin aikeissa juoda juoman, eikä suostunut lähtemään mihinkään. Hän vain sanoi, että minun pitää juoda juoma ja sitten me keskustelemme. Ja me oikeasti keskustelimme kunnolla. Sinä olet lohikäärmeidemme lisäksi ainoa, joka toistaiseksi tietää tästä. No, Tadaleth tietysti, kun hän antoi testin minulle. Sain jo häneltä kyllä saarnan vastuuttomuudesta, joten en tarvitse sitä toistamiseen.”
Ashlyn nauroi. Tadaleth oli ihana keittäjä, joka suhtautui kaikkiin äidillisesti, eikä epäröinyt yhtään saarnata, jos sille oli aihetta.
”Entä sinä ja Arsen? Missä teidän suhteenne menee?” Aisha kysyi haluten vaihtaa puheenaihetta.
”Ei missään. Sen jälkeen kun tein sen katoamistemppuni, juttelimme vähän ja kerroin särkeneeni sydämeni, kun kielsin häntä tulemasta enää makuukammariini. Kerroin myös, miksi tein sen päätöksen.”
”Se ei varmasti ollut helppoa. Kuten sanoimme Samiran kanssa, luota Joaan ja sen arvostelukykyyn. Sinä ansaitset onnen, me kaikki haluamme sinulle sitä.”
”Minä luotan siihen sata prosenttisesti, mutta silti minä pelkään, että joku muu lohikäärme on Dastinia nopeampi.”
”Minä en usko sinua. Dastin on kaikista nopein”, Aisha vakuutti.
”Usko sisartasi. Olen jo tehnyt valintani”, Joa ilmoitti.
”Minähän sanoin sinulle, ettei sinun tarvitse tehdä sitä vain sen vuoksi, että haluat minun saavan Arsenin.”
”Teen sen meidän molempien puolesta. Minä haluan Dastinin.”
”Minä en ansaitse sinua. Entä jos Arsen ei kuitenkaan rakasta minua? Hänhän sanoi, ettei tiedä, mitä tuntee minua kohtaan. Haluan mieheni rakastavan minua, kun meidät vihitään.”
”Kyllä hän rakastaa. Dastin on välittänyt minulle Arsenin ajatuksia ja niiden perusteella uskallan väittää näin. Hän on tyypillinen mies, joka tarvitsee jonkinlaisen järkytyksen tai menetyksen pelon ennen kuin ymmärtää tunteensa. Kuten esimerkiksi Tylanin ja Aishan kohdalla kävi. Vasta sisaresi lähtö sai sen taliaivon ymmärtämään todelliset tunteensa.”
Ashlyn kertoi Aishalle, mitä Joa oli sanonut.
”Pitää paikkaansa. Annoin sille törpölle, tai ei hän enää sitä ole, uhkavaatimuksen, että jos vielä kerran joudun tuntemaan hänen vuokseen samalla kuin tunsin, niin hän menettää minut lopullisesti. Se tepsi, hän kohtelee minua nyt kuin kukkaa kämmenellä, nyt vielä enemmän. Hän muuten meinasi tehdä samaa, mitä isä yritti äidin kohdalla”, Aisha naurahti.
”Mitä?”
”Hän oli vähällä ehdottaa, että viettäisin koko raskauteni ajan sängyssä. Ennen kuin olin tekemässä testiä, hän oli etsimässä minua pyytääkseen mukaansa lentämään Gojilla. Testin teon ja keskustelumme jälkeen hän lähti yksin lentämään, koska hänen mielestään minun ei ole turvallista lentää. Jos hän aikoo kieltää lentämisen minulta koko raskauteni ajalta, niin hän saa kuulla kunniansa.”
”Miehet. Emme voi välillä sietää heitä, mutta emme voi olla ilmankaan.”
”Totta. Kuvittelin joskus, etten saisi lapsia nuorena, mutta toisin kävi. Ehkä kuvitelmani johtuivat siitä, että asuin Raven Hollowssa, jossa ei todellakaan ollut ainuttakaan siedettävää puolisoehdokasta. Isä yritti ehdottaa minulle, että kihlautuisin kauppiaan pojan kanssa, mutta en suostunut. Se poika nimittäin oli kihloissa toisen tytön kanssa, mutta siitä ei kukaan vielä minun lisäkseni tiennyt. Se tyttö oli lähtööni asti paras ystäväni.”
”Puhutko sinä nyt Kyriannesta?”
”Puhun. En tiedä, mitä heille kuuluu, sillä en ole käynyt Raven Hollowssa lähtöni jälkeen.”
”Sinä voisit lentää Eldrondilla sinne. Sehän on lentokykyinen.”
”Joudun vielä odottamaan ainakin kuukauden”, Aisha muistutti.
”Aivan, olin jo ehtinyt unohtaa lohikäärmeesi olevan Joaa nuorempi. Mehän voisimme mennä yhdessä käymään. Otamme Samiran mukaan ja kerromme kaikille, mihin menemme, niin vältymme uudelta kaaokselta. En usko kenelläkään olevan mitään sitä vastaan, koska emme ole menossa menneisyyteen, vaan menemme ihan nykyhetkessä.”
”Tuohan on loistava idea. Joa varmasti suostuu kantamaan meidät molemmat.”
”Se olisi minulle suuri ilo”, Joa sanoi niin, että molemmat tytöt kuulivat sen yhtä aikaa.
”Mennään heti huomenna.”

Aisha nyökkäsi innoissaan. Hänellä oli ollut ikävä Kyriannea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti